Wednesday, December 21, 2011

Kopi O Kopi Ais : Episod 8

Wednesday, December 21, 2011,6:30 PM | 2 Comment
Alia : Suka sebagai kawan. Banyak kali aku cakap kann ?? Banyak persamaan tu membosankan. Kiteorang ni sesuai jadi kawan je. Kann??
Azira : Kalau macam tu aku la yang banyak fikir.
Azrul : Hmm tau tak pe.
Azira : Bodohnya aku ni.
Azrul : Dah selesai kann?? So jom kita minum kopi.

Alia : Minum kopi??
Azira : Azrul ni kalau problem dah settle dia suka minum kopi. Aku pun suka minum kopi gak. Kopi Aiss . Sedap!
Azrul : Kopi Ais awak kata sedap? Kopi O yang panas , ada asap kepul-kepul lagi sedap. Kopi sejuk mana sedap.
Azira : Asap kepul-kepul?? Ingat bakar daun kering apa ke??
Azrul : Ni yang susah cakap dengan orang yang tak tahu nikmat kopi sebenar.
Azira : Nikmat kopi sebenar?? Heyy awak tengah buat iklan kopi ke ni.

Alia : Aku minta diri dulu. *Alia bersuara lepas dia tengok situasi semakin hangat.
Bergaduh pasal kopi. Mengarut betul.
Azira dan Azrul sama macam Kopi O Kopi Ais. Berlainan tetapi tetap kopi.
Berbeza tapi sama. Sama-sama suka gaduh.


Azira : Kau suka kopi apa? *Azira dan Azrul memandang Alia.
Alia : Tolong jangan libatkan aku . hehe ...


**********


4tahun kemudian.

Akhirnya kini Azrul dan Azira selamat naik ke jinjang pelamin. Alia pula kini selamat jadi ibu kepada seorang anak. Mereka kini hudup bahagia.


Moral of the story : Persahabatan itu penting. Jangan mudah terpedaya dengan hasutan dan kata-kata orang. Cerita ni tak seberapa . Hope korang enjoy la. Sorry cepat habis sebab ketandusan idea . hehe =='

p/s : Agak-II cerita nie ade kene mengena dengan korang tak?? hehe . ^^'
teddygurlz

Thanks for reading. Semoga hidup kita dirahmati-Nya

2 comments:

  1. yea!!akhirnya,terlerai jua kekusutan yg melanda.tu la..azira,selagi kita terlalu asyik dengar cakap orang,kita tak kan boleh ke mana.jadi, pekak kan telinga,pikir yang terbaik untuk kita dan sentiasa bersikap positif.



    overall,cerita ok.menarik.jalan cerita ada.isi ada.tapi kalau kupas lagi bagi menarik,lagi best!!



    selamat maju jaya!! gud job..

    ReplyDelete
  2. hehe , semangat betul akak bagi support .
    laen hari mel buat lagi .
    Kalau rajin la . hehe .

    ReplyDelete

Awak comment , saya balas !