Tuesday, December 20, 2011

Kopi O Kopi Ais : Episod 7

Tuesday, December 20, 2011,8:36 PM | Comment
Azrul mengerut dahi. Alia pula pandang Azira seperti Azira dah hilang akal.

Azrul : Keputusan apa nie? Awak tengah hafal dialog apa ke?
Azira : Bukan dialog la. Kan awak nak minta putus sebab awak suka Alia. So saya tak marah.

Alia dan Azrul berpandangan dan tergelak besar.

Azira terpinga "hah, kenapa ni?"
Azrul : Daya imaginasi awak memang hebat. *Ketawa sehingga mengalir air mata.
Alia pula cuba untuk mengawal ketawanya agar Azira tidak berkecil hati.

Azrul : Kami ni dah macam adik-beradik. Takkan nak suka pada adik sendiri kan?? *sambung Azrul setelah ketawanya reda.
Alia : Kakak!
Azrul : Apa dia??
Alia : Kakak okayy sebab aku tua dua bulan dari kau.
Azrul : Okayy kakak. Kita takkan suka pada kakak kita kann?? Mestilah tak.

Azira : Masalahnya korang bukan adik-beradik, korang macam adik-beradik . *Azira menekan perkataan 'macam'. Lain tau takk. Lagipun orang kata Alia lagi sesuai dengan awak.


Azrul dan Alia berpandangan .

Azrul : So awak percaya cakap orang dari cakap kawan awak sendiri?? Macam tu? Kenapa awak cakap Alia lagi sesuai dengan saya?
Azira : Yela , korang semua benda sama. Hobi sama, Perangai hampir sama. Awak pun nampak happy dengan dia. Kita ni banyak perbezaan. Paling ketara kita ni asyik gaduh. Awak suka macam tu??
Azrul : Suka. *sambil tersenyum.  Saya suka tengok time awak marah. Cute!



Muka Azira dah kemerahan sebab tahan malu.

Azrul : Memang kita berbeza tapi sebab tu lah saya suka awak. Kalau banyak persamaan pun tak elok jugak kann. Siapa cakap saya tak gembira dengan awak?? Saya suka masa awak cerita pasal buku yang awak baca tu. Lagi-lagi awak nak faham apa yang saya cakap. Kelakar tapi cute.

Azira pandang Alia .
Azira : Kau tak suka Azrul ke ??
Alia : Suka tapi ???

Hah , Alia suka Azrul jugak ke?? Tunggu next post oke . Episod akhir. Sorry, ketandusan idea. 

teddygurlz








Thanks for reading. Semoga hidup kita dirahmati-Nya

No comments:

Post a Comment

Awak comment , saya balas !